- Startpagina

- Verkooptrainingen


- Inleiding verkopen

Kenmerken van een verkoper

Werken met doelstellingen


- Telefonisch afspraken maken

Belscript om afspraken te maken

Weerstanden & weerleggingen

Download: belscript


- Verkoopgesprek bij de klant

Fase 1: voorbereiding

Fase 2: eerste kennismaking

Fase 3: warming up

Fase 4: behoeftebepaling

Fase 5: presentatiefase

Fase 6: orders afsluiten

Download: verkoopgesprek


- Offertes opmaken

Download: offertes


- Non verbale communicatie

Lichaamstaal

Houding klant herkennen

Aanraken


- Links




Inleiding verkopen

het werken met doelstellingen

Visie is het vermogen om voor jezelf een concreet doel vast te stellen. Een doel waarin je gelooft en dat richting geeft aan je handelen. Wat is er zo bijzonder aan het stellen van doelen, aan het hebben van een visie? Het zet je in beweging en geeft je een positieve spanning. Je wilt van A naar B. Of van naar A naar Z. En als je weet naar je naartoe wilt, trekt het doel ook aan je, het heeft iets magnetisch.

Als je weet waar je naartoe wilt kun je ook een route uitstippelen!

Personen met succes hebben allen een visie.


Enthousiasmeer jezelf

Door doelen te stellen boor je passie en enthousiasme aan en wordt je doelbewust. Ontwikkel voor je eigen werkzaamheden verschillende doelstellingen. Met een helder doel voor ogen kijk je anders tegen de zaken aan. Je selecteert dingen op relevantie voor je doel. Je gaat nieuwe mogelijkheden zien, die vervolgens je doelgerichtheid weer versterken. Stap voor stap bouw je zo aan de verwerkelijking van je doel.

Bouw meetpunten en tussendoelen in, bijvoorbeeld: ik wil per maand minstens 1 spontane reactie van een tevreden klant. Of: deze week ga ik 3 opdrachten afsluiten in plaats van 2.

Je zult snel merken dat het stellen van doelen, en vervolgens ernaar gaan handelen ertoe zal leiden dat je je doelen ook zal aan halen. Immers: succes zit tussen je oren. Daarnaast breng je jezelf in een positieve spiraal.


SMART Formuleren

Let bij het stellen van doelen op de SMART formulering: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Relevant en Tijdgebonden.

Voorbeelden van doelstellingen:


Fout: 'Ik wil ga in mijn eerste verkoopgesprek goed luisteren naar de klant'

Goed: 'Ik wil in mijn eerste verkoopgesprek minstens 2 duidelijke kansen noteren waarop ik kan inspelen.


Fout: 'Ik ga eens flink bellen voor afspraken'

Goed: Ik wil vandaag minstens 8 afspraken gemaakt hebben voor persoonlijke gesprekken.








Wordt een betere verkoper!

Succesvol Verkopen .nl salestrainingen voor resultaat- en klantgericht verkopen.

Verwezenlijk je ambities! klik hier voor informatie.

De training waarin dit onderwerp behandeld wordt kun je vinden door hier te klikken

Het boek van deze website

Alle artikelen en verkooptools van deze website zijn ook verkrijgbaar in een mooi, duidelijk en overzichtelijk boek. klik hier voor meer informatie





Copyright Succesvol Verkopen .nl 2011 | T: 0299-417891 | F: 0299-417893

succesvol, verkopen, doelstellingen voor een verkoopgesprek, fases in het verkoopgesprek, verkoopgesprek, verkooptrechter, salesfunnel, verkoopmanier, sales, salesschool, salesopleiding, verkoopschool, verkoopopleiding, behoeftebepaling klant, tips, voorbeeld verkoopgesprek, belscript naar bedrijven, verkoopgesprek in 6 fasen, succesvol telefoneren afspraak maken, belscript verkopen, tricks, verkoper, belscript verkopen, gouden beluren, standaard belscript, belscript ontwerpen, belskript, telefonisch, trechteren, afspraken maken, omzet, verhogen, gratis, verkooptraining, salestraining, verkoopplan, acquisitie, opdrachten, binnenhalen, afsluiten, offertes, verkoopuitdagingen, salestips, houding, persoonlijk verkopen, nonverbale communicatie, spiegelen, aanraken, belscript, download, communicatie, communiceren, coaching, acquisitietraining, meer verkopen, effectiever verkopen, effectiever acquireren, tips, tricks, presenteren, salesmanager, opleiding, verkooptruckjes, verkooptechniek, Bert van Gulik, Supportsales, opwarmen, behoeftbepaling, Kenneth Smit, Door, Roel Gerritsen, offertes opmaken, Red Fox Blue, Remco Melis, Krauthammer, NCOI, salesquest, verkooponline, Micheal Hoetmer, incompany trainingen, beter verkopen, hogere verkoopcijfers, verkoopcursus, verkooptijger, salesgoeroe, Brian Tracy, Stephen Covey, goal management, topverkopers, verkopers online, verkopersonline, smart doel, doelstellingen, ideale verkoper, motivatie, motivator, verkoopkans, verkoopkansen, klantenbinding, klanten, klanten binnenhalen, accountmanager, accountmanagement, verkoopbaan, salesbaan, powerpoint, verkoopcijfers, verkoopinzicht, salescijfers, verkoopfunnel