- Startpagina

- Verkooptrainingen


- Inleiding verkopen

Kenmerken van een verkoper

Werken met doelstellingen


- Telefonisch afspraken maken

Belscript om afspraken te maken

Weerstanden & weerleggingen

Download: belscript


- Verkoopgesprek bij de klant

Fase 1: voorbereiding

Fase 2: eerste kennismaking

Fase 3: warming up

Fase 4: behoeftebepaling

Fase 5: presentatiefase

Fase 6: orders afsluiten

Download: verkoopgesprek


- Offertes opmaken

Download: offertes


- Non verbale communicatie

Lichaamstaal

Houding klant herkennen

Aanraken


- Links




Telefonisch verkoopafspraken maken

Werken met een belscript

Omdat je met een belscript gestructureerd je telefonische gesprekken kunt voeren zal het aantal verkoopafspraken wat je hiermee maakt sterk gaan stijgen. Het onderstaande 10 stappen belscript is volgens een succesvol model samengesteld, wordt door vele bedrijven gebruikt, en kun jij ook gebruiken voor je eigen bedrijf. Indien je volgens het onderstaande belscript gaat werken en de potentiële klant in stap 4 voldoende weet te 'triggeren' ('what's in it for me?') kun je gemiddeld bij 1 op de 4 nieuwe opdrachtgevers een afspraak 'verkopen'. Hierbij geldt echter: oefening baart kunst!







Enkele tips

Verkoop alleen de datum en tijd van de afspraak! Dus niet je bedrijf of product promoten aan de telefoon, daar is het verkoopgesprek immers voor. Het belscript niet 'oplezen' (leer het uit je hoofd), neem een actieve houding aan, en spreek duidelijk en enthousiast. Het onderstaande belscript kun je via deze website downloaden en vervolgens gaan gebruiken. In combinatie met de bezwarenlijst (zie: bezwaren overwinnen) zul je gegarandeerd telefonisch succes boeken.


Klik hier om het onderstaande belscript (+ weerstanden en weerleggingen) als naslagdocument direct te ontvangen.


Belscript in 10 stappen

Stap 1: Jij: Goedendag, u spreekt met (jouw naam) van (jouw bedrijf). Ik ben ik zoek naar ......(hier noem je functieomschrijving van de persoon die beslist over datgene wat jij verkoopt) (Je wordt nu door verbonden en als je de gevraagde contactpersoon aan de lijn krijgt begin je opnieuw)

Stap 2: Jij: Goedendag, u spreekt met .....(jouw naam) van .......(jouw bedrijf) Ik ben op zoek naar ......(hier noem je functieomschrijving van de persoon die beslist over datgene wat jij verkoopt). Spreek ik daarmee?

Indien 'ja' dan ga je door met dit belscript

Indien 'nee' dan vraag je nogmaals naar de beslisser, en herhaal je stap 2

Stap 3: Jij: Ik heb 1 korte vraag voor u, schikt dat even?

Indien 'ja' dan ga je door met dit belscript.

Indien 'ik heb geen tijd, maar waar gaat het over?' dan ga je door met dit belscript.

Indien 'nee' dan vraag je wanneer het beter schikt om de contactpersoon 1 korte vraag te stellen.

Stap 4: Jij: De rede dat ik u bel is de volgende, ik wil graag een afspraak met u maken omdat (nu geef je een sterk (van tevoren bedacht) argument waarom deze contactpersoon met jou zou moeten afspreken. (zie: voorbereiding ) Denk hierbij aan kostenbesparing, efficiëntie, nieuwe ontwikkelingen, etc.), ik neem aan dat u dat aanspreekt?

Stap 5: Contactpersoon: Ja, dat spreekt mij wel aan.

Stap 6: Jij: Wanneer schikt u het het beste zodat ik kan vertellen welke voordelen hier voor uw organisatie te behalen zijn, (voorstel voor de afspraak, geef je gesprekpartner keuze uit twee data en tijdstippen)

Stap 7a: Contactpersoon komt een weerstand om geen verkoopafspraak te maken

Stap 8a: Jij: Het gegeven bezwaar overwinnen (zie: bezwaar overwinnen ) en vervolgens direct opnieuw een voorstel voor de afspraak volgens stap 6.

Stap 7b: Contactpersoon: Mij komt het beste uit: .....

Stap 8b: Jij: Bevestig de afspraak en noem de locatie.

Stap 9: Jij: Verhogen kwaliteit afspraak (bijvoorbeeld: zijn er actuele ontwikkelingen of kan ik extra informatie ergens over meenemen?)

Stap 10: Jij: Dank voor dit gesprek en graag tot dan. (leg als laatste de telefoonhoorn neer, als je contactpersoon eventueel nog iets zou willen zeggen dan hoor je dat altijd)








Wordt een betere verkoper!

Succesvol Verkopen .nl salestrainingen voor resultaat- en klantgericht verkopen.

Verwezenlijk je ambities! klik hier voor informatie.

De training waarin dit onderwerp behandeld wordt kun je vinden door hier te klikken

Het boek van deze website

Alle artikelen en verkooptools van deze website zijn ook verkrijgbaar in een mooi, duidelijk en overzichtelijk boek. klik hier voor meer informatie





Copyright Succesvol Verkopen .nl 2011 | T: 0299-417891 | F: 0299-417893

succesvol, verkopen, doelstellingen voor een verkoopgesprek, fases in het verkoopgesprek, verkoopgesprek, verkooptrechter, salesfunnel, verkoopmanier, sales, salesschool, salesopleiding, verkoopschool, verkoopopleiding, behoeftebepaling klant, tips, voorbeeld verkoopgesprek, belscript naar bedrijven, verkoopgesprek in 6 fasen, succesvol telefoneren afspraak maken, belscript verkopen, tricks, verkoper, belscript verkopen, gouden beluren, standaard belscript, belscript ontwerpen, belskript, telefonisch, trechteren, afspraken maken, omzet, verhogen, gratis, verkooptraining, salestraining, verkoopplan, acquisitie, opdrachten, binnenhalen, afsluiten, offertes, verkoopuitdagingen, salestips, houding, persoonlijk verkopen, nonverbale communicatie, spiegelen, aanraken, belscript, download, communicatie, communiceren, coaching, acquisitietraining, meer verkopen, effectiever verkopen, effectiever acquireren, tips, tricks, presenteren, salesmanager, opleiding, verkooptruckjes, verkooptechniek, Bert van Gulik, Supportsales, opwarmen, behoeftbepaling, Kenneth Smit, Door, Roel Gerritsen, offertes opmaken, Red Fox Blue, Remco Melis, Krauthammer, NCOI, salesquest, verkooponline, Micheal Hoetmer, incompany trainingen, beter verkopen, hogere verkoopcijfers, verkoopcursus, verkooptijger, salesgoeroe, Brian Tracy, Stephen Covey, goal management, topverkopers, verkopers online, verkopersonline, smart doel, doelstellingen, ideale verkoper, motivatie, motivator, verkoopkans, verkoopkansen, klantenbinding, klanten, klanten binnenhalen, accountmanager, accountmanagement, verkoopbaan, salesbaan, powerpoint, verkoopcijfers, verkoopinzicht, salescijfers, verkoopfunnel