- Startpagina

- Verkooptrainingen


- Inleiding verkopen

Kenmerken van een verkoper

Werken met doelstellingen


- Telefonisch afspraken maken

Belscript om afspraken te maken

Weerstanden & weerleggingen

Download: belscript


- Verkoopgesprek bij de klant

Fase 1: voorbereiding

Fase 2: eerste kennismaking

Fase 3: warming up

Fase 4: behoeftebepaling

Fase 5: presentatiefase

Fase 6: orders afsluiten

Download: verkoopgesprek


- Offertes opmaken

Download: offertes


- Non verbale communicatie

Lichaamstaal

Houding klant herkennen

Aanraken


- Links




De Offerte

Een goede offerte kan niet worden geweigerd

Het verkooptraject heeft ertoe geleid dat je een offerte mag maken. Voor veel verkopers is dit een heikel moment. Doet 'ie het wel of doet 'ie het niet? Als je een goed verkoopgesprek hebt gevoerd (zie: verkoopgesprek) en vervolgens een offerte mag maken, kun je alle vertrouwen in een goede afloop hebben. De offerte is de oplossing van de behoeften die je tijdens fase 4 (behoeftebepaling / inventarisatie) van het verkoopgesprek hebt gesignaleerd. Het is de bevestiging van de aanbieding die je in fase 5 (de presentatiefase) van het verkoopgesprek hebt geformuleerd. Een bevestiging van de keuze van de klant.

De offerte is de kans om in te koppen. De offerte vat samen, bevestigt, motiveert en enthousiasmeert.


Klik hier om alle informatie over het opmaken van offertes als naslag document direct te ontvangen







De offerte heeft dezelfde sfeer als het verkoopgesprek

Draai het verkoopgesprek nog eens af en let op emoties, de complimenten, de sfeer, de zaken die je gesprekspartner bevielen. Verwerk deze in je offerte. Appelleer daaraan. Een offerte bevat cijfers en feiten en richt zich op de emoties en het gedrag van de lezer. We schrijven met een doel en we schrijven voor die specifieke klant. Dat zijn de kernpunten van het schrijfproces. Richt je uitsluitend op relevante zaken. Een goede offerte bevat de volgende elementen:

A) Adressering. De adressering is het eerste wat de klant van je offerte ziet. Je spreekt hem aan. Je eerste kans om waardering te tonen. Dat kan heel simpel: begin de adressering met de naam van je contactpersoon. Controleer de initialen zonodig bij zijn secretaresse. En let op eventuele titels. Schrijf op de volgende adresregel zijn functie. En ga dan pas verder met bedrijfsnaam en adres. Hiermee maak je een positieve binnenkomer.

B) Opening. Je opent positief en spreekt waardering uit naar de klant. Je pakt in de eerste zin al de aandacht. Herinner je je nog een inspirerend moment uit het gesprek? Een onderwerp dat voor de klant emotionele waarde had? Je bedankt en complimenteert. De opening is gericht op de emotie. Dat verlaagt de drempel, de lezer wil verder lezen.

C) Doelstellingen. Je refereert naar de doelstellingen van het gesprek. Herhaal ze, dat is professioneel en de lezer zal beter naar jouw aanbod kijken. De interesse in gewekt.

D) Voordelen voor de klant. Beschrijf de behoefte van de klant en datgene wat voor hem belangrijk is. De voorbeelden die de klant belangrijk vond in jouw bedrijf, dienst en/of product. De klant ziet zijn verlangens uitkomen.

E) De aanbieding. Je doet een aanbieding die past bij de behoefte en budget van de klant. De klant heeft verwachtingen en wensen en jouw aanbieding sluit daar naadloos op aan.

F) De aansporing. Je eindigt met een concrete aansporing tot actie. "graag verneem ik tijdens ons tweede gesprek de termijn waarop onze samenwerking van start kan gaan"








Wordt een betere verkoper!

Succesvol Verkopen .nl salestrainingen voor resultaat- en klantgericht verkopen.

Verwezenlijk je ambities! klik hier voor informatie.

De training waarin dit onderwerp behandeld wordt kun je vinden door hier te klikken

Het boek van deze website

Alle artikelen en verkooptools van deze website zijn ook verkrijgbaar in een mooi, duidelijk en overzichtelijk boek. klik hier voor meer informatie





Copyright Succesvol Verkopen .nl 2011 | T: 0299-417891 | F: 0299-417893

succesvol, verkopen, doelstellingen voor een verkoopgesprek, fases in het verkoopgesprek, verkoopgesprek, verkooptrechter, salesfunnel, verkoopmanier, sales, salesschool, salesopleiding, verkoopschool, verkoopopleiding, behoeftebepaling klant, tips, voorbeeld verkoopgesprek, belscript naar bedrijven, verkoopgesprek in 6 fasen, succesvol telefoneren afspraak maken, belscript verkopen, tricks, verkoper, belscript verkopen, gouden beluren, standaard belscript, belscript ontwerpen, belskript, telefonisch, trechteren, afspraken maken, omzet, verhogen, gratis, verkooptraining, salestraining, verkoopplan, acquisitie, opdrachten, binnenhalen, afsluiten, offertes, verkoopuitdagingen, salestips, houding, persoonlijk verkopen, nonverbale communicatie, spiegelen, aanraken, belscript, download, communicatie, communiceren, coaching, acquisitietraining, meer verkopen, effectiever verkopen, effectiever acquireren, tips, tricks, presenteren, salesmanager, opleiding, verkooptruckjes, verkooptechniek, Bert van Gulik, Supportsales, opwarmen, behoeftbepaling, Kenneth Smit, Door, Roel Gerritsen, offertes opmaken, Red Fox Blue, Remco Melis, Krauthammer, NCOI, salesquest, verkooponline, Micheal Hoetmer, incompany trainingen, beter verkopen, hogere verkoopcijfers, verkoopcursus, verkooptijger, salesgoeroe, Brian Tracy, Stephen Covey, goal management, topverkopers, verkopers online, verkopersonline, smart doel, doelstellingen, ideale verkoper, motivatie, motivator, verkoopkans, verkoopkansen, klantenbinding, klanten, klanten binnenhalen, accountmanager, accountmanagement, verkoopbaan, salesbaan, powerpoint, verkoopcijfers, verkoopinzicht, salescijfers, verkoopfunnel