- Startpagina

- Verkooptrainingen


- Inleiding verkopen

Kenmerken van een verkoper

Werken met doelstellingen


- Telefonisch afspraken maken

Belscript om afspraken te maken

Weerstanden & weerleggingen

Download: belscript


- Verkoopgesprek bij de klant

Fase 1: voorbereiding

Fase 2: eerste kennismaking

Fase 3: warming up

Fase 4: behoeftebepaling

Fase 5: presentatiefase

Fase 6: orders afsluiten

Download: verkoopgesprek


- Offertes opmaken

Download: offertes


- Non verbale communicatie

Lichaamstaal

Houding klant herkennen

Aanraken


- Links




Het verkoopgesprek

Laat het voor je contactpersoon hét gesprek van de dag zijn!

De enige échte kans om jouw product of dienst aan te bieden en te kunnen verkopen krijg je door middel van het persoonlijke verkoopgesprek, bij voorkeur bij de (potentiële) klant op kantoor. Nu ben jij samen met je contactpersoon immers in de gelegenheid om, ongestoord door andere zaken, samen te zoeken naar mogelijkheden voor een samenwerking tussen jullie bedrijven.


Klik hier om het complete document, met alle fases van het verkoopgesprek volgens het trechtermodel, te ontvangen.


De 6 fases van het verkoopgesprek

Het persoonlijke verkoopgesprek bestaat uit 6 fases, die je alle optimaal dient door te lopen alvorens je een order kunt afsluiten. Deze fases zijn, in de juiste volgorde, de onderstaande:


- voorbereiding op het verkoopgesprek
- de eerste kennismaking
- warming up
- behoeftebepaling / inventarisatie
- verkooppresentatie
- afsluiten van de opdracht


Het verkoopgesprek volgens de bovenstaande opbouw wordt 'trechtermodel' genoemd.

De bovenstaande fases van het persoonlijk gesprek kun je ook uittekenen in een trechtervorm, waarbij aan de onderkant van de trechter het afsluiten van de opdracht kunt plaatsen. De trechtervorm geeft aan dat je tijdens het persoonlijke verkoopgesprek toewerkt naar de uiteindelijke opdracht. Succevolle verkopers focussen alles wat ze doen en zeggen tijdens het verkoopgesprek op het laatste onderdeel: de opdracht.


Alle fases uit het verkoopgesprek zijn maximaal net zo sterk als de fase ervoor. Voorbeeld: met een (te) minimale behoeftebepaling / inventarisatie zul je niet in staat zijn tijdens de presentatiefase de snaar bij je potentiele klant te raken. Herdoor zul je ook geen opdracht afsluiten.







Wordt een betere verkoper!

Succesvol Verkopen .nl salestrainingen voor resultaat- en klantgericht verkopen.

Verwezenlijk je ambities! klik hier voor informatie.

De training waarin het onderwerp van deze pagina wordt behandeld kun je vinden door hier te klikken

Het boek van deze website

Alle artikelen en verkooptools van deze website zijn ook verkrijgbaar in een mooi, duidelijk en overzichtelijk boek. klik hier voor meer informatie





Copyright Succesvol Verkopen .nl 2011 | T: 0299-417891 | F: 0299-417893

succesvol, verkopen, doelstellingen voor een verkoopgesprek, fases in het verkoopgesprek, verkoopgesprek, verkooptrechter, salesfunnel, verkoopmanier, sales, salesschool, salesopleiding, verkoopschool, verkoopopleiding, behoeftebepaling klant, tips, voorbeeld verkoopgesprek, belscript naar bedrijven, verkoopgesprek in 6 fasen, succesvol telefoneren afspraak maken, belscript verkopen, tricks, verkoper, belscript verkopen, gouden beluren, standaard belscript, belscript ontwerpen, belskript, telefonisch, trechteren, afspraken maken, omzet, verhogen, gratis, verkooptraining, salestraining, verkoopplan, acquisitie, opdrachten, binnenhalen, afsluiten, offertes, verkoopuitdagingen, salestips, houding, persoonlijk verkopen, nonverbale communicatie, spiegelen, aanraken, belscript, download, communicatie, communiceren, coaching, acquisitietraining, meer verkopen, effectiever verkopen, effectiever acquireren, tips, tricks, presenteren, salesmanager, opleiding, verkooptruckjes, verkooptechniek, Bert van Gulik, Supportsales, opwarmen, behoeftbepaling, Kenneth Smit, Door, Roel Gerritsen, offertes opmaken, Red Fox Blue, Remco Melis, Krauthammer, NCOI, salesquest, verkooponline, Micheal Hoetmer, incompany trainingen, beter verkopen, hogere verkoopcijfers, verkoopcursus, verkooptijger, salesgoeroe, Brian Tracy, Stephen Covey, goal management, topverkopers, verkopers online, verkopersonline, smart doel, doelstellingen, ideale verkoper, motivatie, motivator, verkoopkans, verkoopkansen, klantenbinding, klanten, klanten binnenhalen, accountmanager, accountmanagement, verkoopbaan, salesbaan, powerpoint, verkoopcijfers, verkoopinzicht, salescijfers, verkoopfunnel