- Startpagina

- Verkooptrainingen


- Inleiding verkopen

Kenmerken van een verkoper

Werken met doelstellingen


- Telefonisch afspraken maken

Belscript om afspraken te maken

Weerstanden & weerleggingen

Download: belscript


- Verkoopgesprek bij de klant

Fase 1: voorbereiding

Fase 2: eerste kennismaking

Fase 3: warming up

Fase 4: behoeftebepaling

Fase 5: presentatiefase

Fase 6: orders afsluiten

Download: verkoopgesprek


- Offertes opmaken

Download: offertes


- Non verbale communicatie

Lichaamstaal

Houding klant herkennen

Aanraken


- Links




Telefonisch verkoopafspraken maken

Het aantal verkoopafspraken wat je maakt bepaal je zelf

Veel verkopers vinden het maken van hun eigen afspraken voor persoonlijke verkoopgesprekken een noodzakelijk kwaad. Goed en succesvol telefoneren is zeker een 'kunst op zich'. Een kunst die zeker valt te leren. Indien je werkt met een duidelijke dagdoelstelling, een goede voorbereiding hebt, op tijd begint met bellen, je niet door het minst geringe laat afleiden en je gebruik maakt van het belscript die je op deze website terugvindt zul je merken dat bellen juist erg leuk en succesvol zal worden!

Onthoud: Iedere afspraak voor een verkoopgesprek is een nieuwe verkoopkans! Dus: bellen-bellen-bellen!


Klik hier om het belscript van deze website (+ weerstanden en weerleggingen) als naslagdocument direct te ontvangen.


Voorbereiding voor succesvol telefonisch afspraken maken

Bij het maken van een afspraak voor een persoonlijk onderhoud gaat het slechts om één ding: het verkopen van de datum en tijd voor een verkoopgesprek. Een fout die verkopers vaak maken is om door te telefoon al hun bedrijf of dienst te verkopen. Hierdoor ontstaat altijd een discussie aan de telefoon waardoor je kansen op een afspraak tot nul zijn gereduceerd.

Een telefoongesprek voor een verkoopafspraak duurt slechts 30 seconden. Hoe langer dit uitloopt, hoe kleiner de kans op een afspraak. Goede voorbereiding voor het maken van telefonische afspraken verhoogt jouw professionaliteit en zelfvertrouwen aan de telefoon en verhoogt sterk de kans op het succesvol 'verkopen' van de afspraak.


Hoe ga je te werk?

Maak, voordat je daadwerkelijk gaat bellen, een lijst van potentiële organisaties waar je verkoopkansen voor jezelf ziet, en dus een afspraak mee gaat maken. Zorg ervoor dat je per organisatie minimaal 1 relevant argument kunt noemen waarom de contactpersoon (lees: beslisser) van deze onderneming met jou een afspraak zal maken. ('what's in it for me')

Een efficiënte beller belt op de 'gouden beluren' tussen 09:30 & 12:00 en tussen 13:30 en 16:00 uur. Maandagochtend en vrijdagmiddag (vanaf 16:00 uur) vallen af. Doe je voorbereiding op de andere uren van de dag zodat je ervoor zorgt dat je constant en geconcentreerd kunt bellen.

Verkoop je afspraken niet agressief, maar leg je er niet bij neer zodra de eerste weerstand om geen afspraak te maken wordt gegeven. Weerleg de weerstand en vraag opnieuw om de afspraak! Je bent immers overtuigd van het nut van de producten en/of diensten van jouw bedrijf voor deze organisatie! Door weerstanden te weerleggen kom je overtuigend over wat zal worden beloond met een afspraak.


Houding

Uiteraard neem je aan de telefoon een 'actieve' houding aan. Dus: ga rechtop zitten, spreek duidelijk & enthousiast en zorg dat je pen en papier naast je hebt liggen. Spiegel jezelf aan de klant. Gebruik dezelfde woorden, intonatie en uitdrukkingen als je gesprekpartner.








Wordt een betere verkoper!

Succesvol Verkopen .nl salestrainingen voor resultaat- en klantgericht verkopen.

Verwezenlijk je ambities! klik hier voor informatie.

De training waarin dit onderwerp behandeld wordt kun je vinden door hier te klikken

Het boek van deze website

Alle artikelen en verkooptools van deze website zijn ook verkrijgbaar in een mooi, duidelijk en overzichtelijk boek. klik hier voor meer informatie





Copyright Succesvol Verkopen .nl 2011 | T: 0299-417891 | F: 0299-417893

succesvol, verkopen, doelstellingen voor een verkoopgesprek, fases in het verkoopgesprek, verkoopgesprek, verkooptrechter, salesfunnel, verkoopmanier, sales, salesschool, salesopleiding, verkoopschool, verkoopopleiding, behoeftebepaling klant, tips, voorbeeld verkoopgesprek, belscript naar bedrijven, verkoopgesprek in 6 fasen, succesvol telefoneren afspraak maken, belscript verkopen, tricks, verkoper, belscript verkopen, gouden beluren, standaard belscript, belscript ontwerpen, belskript, telefonisch, trechteren, afspraken maken, omzet, verhogen, gratis, verkooptraining, salestraining, verkoopplan, acquisitie, opdrachten, binnenhalen, afsluiten, offertes, verkoopuitdagingen, salestips, houding, persoonlijk verkopen, nonverbale communicatie, spiegelen, aanraken, belscript, download, communicatie, communiceren, coaching, acquisitietraining, meer verkopen, effectiever verkopen, effectiever acquireren, tips, tricks, presenteren, salesmanager, opleiding, verkooptruckjes, verkooptechniek, Bert van Gulik, Supportsales, opwarmen, behoeftbepaling, Kenneth Smit, Door, Roel Gerritsen, offertes opmaken, Red Fox Blue, Remco Melis, Krauthammer, NCOI, salesquest, verkooponline, Micheal Hoetmer, incompany trainingen, beter verkopen, hogere verkoopcijfers, verkoopcursus, verkooptijger, salesgoeroe, Brian Tracy, Stephen Covey, goal management, topverkopers, verkopers online, verkopersonline, smart doel, doelstellingen, ideale verkoper, motivatie, motivator, verkoopkans, verkoopkansen, klantenbinding, klanten, klanten binnenhalen, accountmanager, accountmanagement, verkoopbaan, salesbaan, powerpoint, verkoopcijfers, verkoopinzicht, salescijfers, verkoopfunnel