- Startpagina

- Verkooptrainingen


- Inleiding verkopen

Kenmerken van een verkoper

Werken met doelstellingen


- Telefonisch afspraken maken

Belscript om afspraken te maken

Weerstanden & weerleggingen

Download: belscript


- Verkoopgesprek bij de klant

Fase 1: voorbereiding

Fase 2: eerste kennismaking

Fase 3: warming up

Fase 4: behoeftebepaling

Fase 5: presentatiefase

Fase 6: orders afsluiten

Download: verkoopgesprek


- Offertes opmaken

Download: offertes


- Non verbale communicatie

Lichaamstaal

Houding klant herkennen

Aanraken


- Links




Het verkoopgesprek

Fase 6 van het trechter verkoopgesprek: orders afsluiten

"Ik moet er eerst even een nachtje over slapen.."
"Ik ga het in het management bespreken"
"We moesten zo'n test maar eens doen, ik neem binnenkort contact met u op"


Klik hier om het complete document, met alle fases van het verkoopgesprek volgens het trechtermodel, te ontvangen.


Waar gaat het bij het afsluiten om?

Ja's verzamelen! Het hele verkoopgesprek is als een trechter van open naar gesloten vragen. Je hebt het beeld van de ander verkend en je hebt je aanbieding daarop afgestemd. In de afsluiting ga je dit bevestigen met ja's. Met behulp van gesloten vragen verzamel je ja's.

Afrondend kun je vragen stellen om het vorige te bevestigen, om zo uiteindelijk de samenwerking te concretiseren. Onderstaande afsluittechnieken zullen je hierbij verder helpen.

A) De aansporing. Je wilt concrete afspraken maken. Je kunt het volgende moment vastleggen. Je wilt aansporen tot concrete actie. Je laat zien dat jij er zin in hebt, dat je vertrouwen hebt in de volgende fase.U ziet mij volgende week met mijn offerte, dan gaan wij dieper in op de toegevoegde waarde van mijn organisatie voor uw bedrijf.

B) Durf te vragen. Belangrijk is dat je aan het eind ook om de opdracht durft te vragen en de eindvraag durft te stellen: "begrijp ik het goed dat u voor onze organisatie heeft gekozen?"

De rem is die vaak op concreet zijn wordt gezet is schaamte, dat kan ik niet vragen? Maar waarom niet? Immers...bij een "nee" begint het werk van de verkoper. Wees dus niet bang voor de "nee" van de aanstaande klant, want een succesvolle verkoper ziet de "nee" als een kans om de behoefte van de klant beter te leren kennen en er vervolgens alsnog een "ja" van te maken.


Enkele voorbeelden

"U zegt dat u er eerst nog even een nachtje over wilt slapen. Mag ik u vragen over welke onderwerpen u nog wilt nadenken?"

"U zegt dat u het gaat bespreken in het managementteam. Mag ik u vragen wanneer ik hierover contact met u kan opnemen?"

"U zegt dat u de test wilt gaan doen. Wanneer wilt u van start gaan met de test?"







Wordt een betere verkoper!

Succesvol Verkopen .nl salestrainingen voor resultaat- en klantgericht verkopen.

Verwezenlijk je ambities! klik hier voor informatie.

De training waarin het onderwerp van deze pagina wordt behandeld kun je vinden door hier te klikken

Het boek van deze website

Alle artikelen en verkooptools van deze website zijn ook verkrijgbaar in een mooi, duidelijk en overzichtelijk boek. klik hier voor meer informatie





Copyright Succesvol Verkopen .nl 2011 | T: 0299-417891 | F: 0299-417893

succesvol, verkopen, doelstellingen voor een verkoopgesprek, fases in het verkoopgesprek, verkoopgesprek, verkooptrechter, salesfunnel, verkoopmanier, sales, salesschool, salesopleiding, verkoopschool, verkoopopleiding, behoeftebepaling klant, tips, voorbeeld verkoopgesprek, belscript naar bedrijven, verkoopgesprek in 6 fasen, succesvol telefoneren afspraak maken, belscript verkopen, tricks, verkoper, belscript verkopen, gouden beluren, standaard belscript, belscript ontwerpen, belskript, telefonisch, trechteren, afspraken maken, omzet, verhogen, gratis, verkooptraining, salestraining, verkoopplan, acquisitie, opdrachten, binnenhalen, afsluiten, offertes, verkoopuitdagingen, salestips, houding, persoonlijk verkopen, nonverbale communicatie, spiegelen, aanraken, belscript, download, communicatie, communiceren, coaching, acquisitietraining, meer verkopen, effectiever verkopen, effectiever acquireren, tips, tricks, presenteren, salesmanager, opleiding, verkooptruckjes, verkooptechniek, Bert van Gulik, Supportsales, opwarmen, behoeftbepaling, Kenneth Smit, Door, Roel Gerritsen, offertes opmaken, Red Fox Blue, Remco Melis, Krauthammer, NCOI, salesquest, verkooponline, Micheal Hoetmer, incompany trainingen, beter verkopen, hogere verkoopcijfers, verkoopcursus, verkooptijger, salesgoeroe, Brian Tracy, Stephen Covey, goal management, topverkopers, verkopers online, verkopersonline, smart doel, doelstellingen, ideale verkoper, motivatie, motivator, verkoopkans, verkoopkansen, klantenbinding, klanten, klanten binnenhalen, accountmanager, accountmanagement, verkoopbaan, salesbaan, powerpoint, verkoopcijfers, verkoopinzicht, salescijfers, verkoopfunnel